Tuesday, August 20, 2013

Am I Ready?

It was the 2nd Syawal noon. Suddenly, i felt it. Daging di lutut bergetar agak lama. Aku tak pernah rasakan sebegitu sebelum ini. Allahuakbar! Adakah ia tanda2 untukku...

Have you ever read Tanda-tanda Kematian - tanda 100 hari sebelum kematian (copy and paste):

"Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disadari oleh mereka-mereka yg dikehendakinya. Walau bagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini, hanya apakah mereka sadar atau tidak saja. Tanda ini akan berlaku lazimnya setelah waktu Asar. Seluruh tubuh mulai dari ujung rambut sampai ke ujung kaki akan mengalami getaran, seakan-akan menggigil.
Contohnya seperti daging sapi/kambing yang baru disembelih, dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya nikmat, dan bagi mereka yang sadar dan berdetak di hatinya bahwa mungkin ini adalah tanda kematian maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah sedar akan kehadiran tanda ini."

Aku cukup tersentak dengan rasa itu. Ya Allah! Aku belum bersedia ke arah itu. Terlalu banyak yg ingin aku lakukan di dalam hidup ini, dan masih belum berjaya ku lakukan. Ya Allah! Terlalu sedikit amalku. Mungkin tidak melayakkan aku ke syurgaMu. Aku harap, allahyarham suamiku redho denganku sebelum pemergiannya.

Sepanjang hidupku, aku cuba menjadi isteri, kakak, adik dan anak yang baik. Aku harap andai aku pergi, aku tidak akan menyusahkan sesiapa. How I wish I have done my very best for everyone.

Andai itu tanda seratus hari ku, I don't have many days left. There are other things happened to me lately, I will just keep them for myself. Bantulah aku, teman! Ampunkan dosa-dosaku. Halalkan makan-minumku. Maafkan keterlanjuranku.

I hope that is just a false alarm. Meanwhile, let me improve myself. The least I can do, is to feel happy.

P/S: i miss you.

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...