Wednesday, August 01, 2012

Setelah sekian lama menyepi...

Sedar tak sedar, dah setahun setengah aku tak update blog. I blame Facebook for that. Hehehe. I doubt anyone would still want to read my blog. Kalau rumah tinggal ni, jenuh nak tonyoh lantai, sapu sawang dan lap tingkap yg debu dah menebal lekatnya.

Bila tiba bulan Ramadhan, hati mulalah jadi super sayu. I miss the moment spent with Allahyarham Hj Mohd Ahsan Rosli b Bain during Ramadhan. Bila aku rindu, bukanlah bermaksud aku tak redho dengan pemergian arwah. Cuma aku takde kenangan lain. Kenangan tu je lah yang ada pun. Kenangan yang banyak mengajar aku erti kesabaran dan ketabahan. It was not easy bila dihalau...

Some people still keep asking the same question, bila nak carik pengganti. Hello! Boleh tak kau carikan calon yang baik untuk aku? Kalau takleh carik, jangan tanya.

Tipulah kan kalau aku kata aku taknak carik pengganti.

Aku memilih? Mestilah aku kena memilih. Aku nak bakal suami aku boleh jadi Imam aku. Boleh tegur aku, boleh pimpin aku. Boleh terima aku. Boleh terima lawak intelek aku. Kalau aku masak tak sedap, terus ajak makan luar. Kalau aku tak cukup sexy, belikan aku Running/Walking Threadmill so that aku leh exercise kat dalam rumah. Kalau tak mampu, terimalah daku seadanya (pls remember round is a shape too!). Tak hensem takpe. Tapi kalau dapat Timbalan Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V, OHHHH! alangkah bahagianya!

Aku nak seorang suami yang rela (takkan merungut) untuk hantar aku pegi keje and amik aku balik keje. Aku taknak drive! Aku ada driving phobia (and this is a very sensitive issue to me actually). Kalau mengikut Islam, lelaki yang seharusnya mencari nafkah dan menyediakan segala2nya. Dan sebagai seorang working lady (yg sedikit sebanyak membantu kewangan keluarga), I demand to be sent to office and fetched home. My brothers have done a very good job, why can't a husband? Dan percayalah, bakal isteri anda ini sangat pendek langkahnya! Walaupun kakiku panjang [dan gemuk dan banyak selulit dan et cetera]...

Aku ni pendiam. And tak suka nak ulang cakap 2-3 kali. Mulut aku tak banyak gerak, tapi otak aku sentiasa berfikir. Tapi kalau pandai mengorat dan mengayat, mesti lepas tu tak larat nak layan aku cakap dah. Hahaha.

Aku ni manja. Bukan manja yg tergedik2. Tapi manja yg kalau tersalah tegur, kompem leh merajuk. And bila aku merajuk, aku akan lebih diam dari biasa. Manja dari segi cepat terasa hati. Or maybe you guys consider as mengada2. Whateva!

My life has not been easy, tapi percayalah, that has made me physically and mentally strong. Dan keras hati (in some areas). Ada banyak experience yang buat aku susah nak percayakan orang. Tapi aku percaya, kasih, sayang, cinta, benci: itu semua kerja Allah. PerancanganNya pasti adalah yg terbaik buatku.

Buat lelaki2 di luar sana, aku tahu aku tak hot. "Girls without hijaab is hot. Girls with hijaab is beautiful. That's why hell is hot, and heaven is beautiful". And I am not beautiful either, sekadar sedap mata memandang. Wahai bakal suamiku, tanganku sudah bersedia untuk dipimpin agar dapat kita terokai dunia bersama dalam menuju syurga firdausi...    

Dan Selamat Berpuasa utk semua rakan beragama Islam. Semoga tercapai apa yg kita harapkan di bulan yang mulia ini.

Life is too short to worry! Tadahlah tangan dan berdoalah. Semoga kita beroleh hati yang tenang. CSI dah start, see you guys next time, InsyaAllah :)

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...