Monday, November 10, 2008

Mencari Cinta

Hari ini, buat sekian kalinya, buku La Tahzan kubuka semula. Untuk mengubat hatiku yang sedih. Or in other honest explanation, i'm longing for something I currently do not have. Aku merindui sebuah "cinta". I have lots of love, but I have no lover. Aku terasa ingin dicintai, dikasihi, dirindui, seperti suatu masa dahulu.

Aku tahu Allah s.w.t akan tunaikan doaku seperti selalu, cuma aku tidak sabar menantikannya. Mungkin tempoh dua tahun bergelar balu membuatkan aku berasa semakin "lonely". Kepingin hatiku untuk mempunyai seseorang untuk berkongsi rahsia hati. Untuk berkongsi kehidupan. Untuk berkongsi impian. Untuk berkongsi segalanya selama aku masih di dunia.

Tapi sanggupkah dia menerima aku seadanya? Cuba baca "Rahsia Tarikh Lahir" yang aku rasa 99% tepat dengan diriku:

Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29: Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk di mengertikan.

Ayat pertama dan kedua memang sesuai sebab walaupun aku memang selalu bersabar, there are times when aku terikut2 panas baran Abah. Aku mengaku aku agak pandai, tapi ilmu aku terlalu sedikit. Tanggungjawab? Just ask my family. Ayat yang terakhir memang tersangat benar. Aku akui aku cukup susah untuk menyatakan perasaanku. Susah untuk aku berterus terang. Susah untuk aku difahami. Sanggupkah dia menerima aku yang bisa menjadi senyap tiba2 hanya kerana tersinggung hati atas perkara yang amat remeh?

Di manakah cintaku? Janganlah bersedih, kerana Sabar itu Indah!

4 comments:

  1. dear... sebolehnya kita inginkn yg sempurna kan.

    ReplyDelete
  2. Cinta itu akan hadir sayang... tapi ianya lambat kerana Tuhan mahukan yang terbaik untukmu... bersabar ye darling!

    ReplyDelete
  3. kuina... love completes each other... he's not perfect without me... (hopefully lah... hehehe)

    dina, I know... somehow, somewhere... there's somebody loves me...

    thanks sisters!

    ReplyDelete
  4. yes,love come smoothly without any sign,symptom but anyway you should work hard for that - love never come with one side only-[iz]-

    ReplyDelete

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...