Friday, October 05, 2007

Di mana aku berada?

Kengkadang aku berfikir...
Di mana aku berada?
Adakah aku sudah cukup bahagia dengan apa yang aku ada?
Adakah aku sudah cukup selesa dengan apa yang aku miliki?
Tapi apa yang aku ada?
Apa pula yang aku miliki?
Semuanya milik Allah...
waima tangan yang digunakan untuk mencari nasi sesuap ini...
adalah anugerah Ilahi...

Di mana aku berada?
Adakah bekalan ini cukup untuk membantu aku di sana kelak?
Adakah amalan ini cukup untuk menjauhkan aku dari panas api neraka?
Mampukah aku kecapi nikmatnya syurga?

Di mana aku berada?
Aku yang miskin harta, tapi tetap kaya dengan pengalaman...
Aku yang miskin wang, namun tetap mampu mencari sesuap nasi...
Aku yang kehilangan kasih sayang sebuah keluarga, namun tetap punyai ramai teman2...

Ku pandang kiri dan kanan...
Di mana aku berada?
Masih tercari2 di mana letaknya aku...
di sisiNya yang Maha Agung...

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...