Monday, October 15, 2007

Day 1: Myeong-dong...

Just before aku datang Korea, aku terserempak ngan nick Norsi dalam THM... Since dia student kat Seoul, terpaksalah aku menjadikan dia mangsa tourist guide aku sebab aku musafir sorang2 je... Ingatkan nak suh dia tunggu kat airport... Tapi tak thrill pulak aku nye adventure ke South Korea... Hehehe...

Petang semalam, Norsi datang ngan Sue... Lepas menjamu tetamuku dengan ayam KFC, kitorang mula gerak dari Renaissance Seoul Hotel, jalan kaki ke nearest subway. It took almost an hour jugak to reach Myeong-dong – The Unavoidable N0. 1 Shopping District... It looks like Petaling Street back in Malaysia... Memula kenalah carik tempat makan... They brought me to Italian Restaurant... I had seafood spaghetti and my favorite lemonade...

Then, kitorang jenjalan kat area tu... Aku lom ada feel nak shopping lagi... Sabtu, Ahad nanti ada masa lagi nak jalan... Jumaat minggu depan pun, team aku dah balik... Tinggal aku sorang je dok Renaissance sampai Sabtu 26hb tu... Puaslah si Norsi dok tanya semua kedai yang ada... To help me find electric plug conventer... Risau gak aku nanti semua benda takleh charge...especially my beloved camera... Since we couldn't find any after an hour walking around, Norsi suggested suruh tanya hotel jekkk...

We decided to go back, tapi berenti jugak kejap tengok konsert... Hehehe... They have sort of competition among the youngsters... Menyanyi, menari... Suddenly I felt young! Ekekeke!... It was really entertaining and I enjoyed my first nite in South Korea...

Then, we took the subway (with 2 transits) again... Norsi and Sue hantar aku balik hotel... Norsi pegi Reception counter tanya pasal converter... Hahahaha! Malunya aku... plug dia memang dah buat multi-pin... Kira mana2 plug pun buleh cucuk... Sorry ye Norsi... buat susah2 pi tanya semua kedai...

Balik, berendam jap... Pastu online jap... Pastu lena terus ke pagi... Kul 6.30am bangun... Punyelah malas nak rushing... Tetiba tengok jam dah 8.10am... Barulah gopoh2 bersiap ke opis... Hahaha...

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...