Saturday, August 11, 2007

Day 5: 11 August 2007

Hari ni memang hari yang sangat2 menggunakan tenaga dalaman aku. It has been 6 days since aku last makan nasik. Pagi ni, around 8.35am, aku memulakan shopping day aku. This Royal Park Hotel of Tokyo is a good choice for a traveller like me. Kat bawah hotel ni, ada Tokyo Subway station すいてんぐまえ. First, we decided to go to はらじゅく to find some stuffs for souveniers. Kena naik 2 subway operators, はんぞもん line and ちよだ line. It was quite helpful as I can still remember the ひらがな and かたかな。

Ketibaan kami di Harajuku (はらじゅく), agak memeningkan sikit. Tak tahu mana nak pegi, so, just ikut ke mana orang ramai2 pergi. We strolled the wrong way, but it was an eye opener for me. Tokyo was really hot. kulit muka aku yang cantik ni pun, dah mula terbakar. It is actually just like our Petaling Street, tapi barang2 dia kurang menarik minat aku. Aku beli Rohto Zi contact and solution for my contact lenses and Adidas punye phone accessories. Aku sambor satu sunglass sebab tak tahan panas yang amat. Yang aku pasti, air C1000 Lemon water yang Ayu sarankan really cools me down.

Our next destination is Roppongi (ろっぽんぎ). It was frustrating sebab when we asked the local people, diaorg cakap x faham いんっぐりす (english). Language barrier yang betul2 menyesakkan hati aku dan menyeksakan kaki aku. It was hot, and kitorang dah jalan jauh gila, tak jumpa2 jugak Hard Rock Cafe. Tanya diorang, diorang kata tak tahu. Luckily we met with this mix Indian-Thailand guy, who showed us the right road. Eventually Hard Rock cafe tu tak jauh mana pun dari Subway. It was 12.00pm, and getting hotter sebab diorang dah mula nak bercuti.

Finally, jumpa jugak ngan Hard Rock cafe. Hilang sekejap penat dan panas sebab dah jumpa tempat yang nak dituju (almaklumlah, masing2 lapor gila). Aku beli 1 helai colared-T untuk Kimi, 2 helai t-shirt yang telah dipesan orang, 4 teddy bear kecik, 1 teddy bear medium, topi HRC dan lanyard HRC. Dahaga, masuk dlm kedai AMPM (cam 7 eleven). Pastu carik makanan. Alhamdulillah junpa sandwich telur dan bubur instant (ajinomoto punye products). Cukuplah untuk tengahhari nih.

Lepas beli-belah, we decided to get back to hotel room. Kaki dah tak larat nak melangkah. Balik layan MyMC kejap, pastu berendam dalam air stengah jam. Ni rambut pun still basah ni.

Petang kang, rasanya nak berjalan2 di sekitar area ni je. Nak pegi amik gambo IBM Tokyo pulak. Gambor2 akan di upload kemudian. Sekian sahaja laporan untuk hari ini.

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...