Friday, March 23, 2007

Minggu Memanjakan Diri

I had it again... Sakit perut yang kronik... The whole day yesterday, I had to sit and bear with the pain... Inilah kafarah dosa2ku sebagai hambaNya yang lalai... Dengan perut yang tak selesa, aku cuma makan keledek bakar during lunch... Pandai betoi, dah tau ubi lagi tambah angin...

Well, sampai ke petang still sakit... Tapi hilang gak rasa sakit bila berborak ngan adik2... Dah nak petang, aku called Kimi ajak lepak KL Hilton... Time sakit2 perut camni, mulalah terasa nak memanjakan diri... Berendam dalam air panas sure makes me feel good... Nak buat camno, apartment aku mana ada bathtub nak berendam... Kalo dulu kat umah arwah, nak berendam sepanjang hari pun takpe... Siap ada tukang belai... Hehehe...

Aku check-in pun dah malam... Hujan petang semalam... Elly pulak sibuk pesan suruh hantar mee bandung sedap ke Sentul... Nak kena tunggu sate lagi... Bila sampai Sentul, tengok Diari Akademi Fantasia pulak... Si Nafisa dah pandai menari kalau tengok ada lagu kat tv... Najmi dah tido pun masa aku sampai...

Sampai bilik, aku terus menikmati the luxury of the bathroom... Hehehe... Macam takde tempat lain... Yang bestnya, u can still watch tv while berendam... Boleh makan strawberry, plum and orange (welcome fruits la kot)... And then the very shiokest part is the rain shower... Memang aku suka... Macam main hujan (tapi sensorang laaa... sob sob sob)...
After the first "Pamper My Body session", terus sambung ngan second session... Acara tidoq! Tapi sebelum tidoq, buat air milo panas... Buat alas perut sebelum tidoq... Hehehe... Tetiba jek around 2.45am, masa Beta sedang lena diulit bidadara, Kimi kejut... Dia dah order mee goreng and fruit punch... Adusyyy, Beta bersantap dengan mata terpejam...


Kesian si Jan, sibuk dengan keje dia yang tak siap2 tu... Kalo dia takde keje, leh ajak dia join lepak2... Kompem aku tak tido kalo dah start borak... (Jan kata dia pendiam)... Takpe Jan, kak lisa memang terror borak sorang2... Kak lisa borak, Jan makan... Kak Lisa makan, Jan tido... Hehehe...

Pagi tadi bangun je tido buat third session, mandi garam spa... Pastu mandi buih aromatherapy... Pastu mandi bunga... Tipu le tu... Mana nak carik bunga pagi2 buta... Barulah teringat tak kejut Jan lagi... Rupa2nya Jan belum tidoq lagi... Isykkk... nak kena piat tinge betullah budak ni...

Misi memanjakan diri aku berjaya 100%... Perut dah kurang sakit... Kepala pun ringan sket... Oh ye, masa tengah hairdry pagi tadi, teringat dulu2, arwah selalu keringkan rambut aku... Mulalah sayu kejap... Bilalah aku nak jumpa seorang lelaki yang baik cam dia, tolong keringkan and sikatkan rambut aku, tolong potong kuku aku, imamkan solat2 aku... dah 310 hari...

Isykkk... potong stim betul aku ni...

Sambung sket lagi... Since ini minggu Pamper My Body, esok tengah hari aku nak pi True Fitness ngan Kimi... Pastu petang pegi spa dengan Elly... Kat Hartamas... Bilalah aku nak berharta emas ni... Tapi aku lebih suka jade dari emas... Elly selalu kata aku pelik... Yang pelik ni lah yang special...

Pagi ni, takde nescafe cam biasa... Better drink something "lifting, delicate and refreshing": Dilmah Special Pure Green Tea with Natural Jasmine flowers... panjangnya nama teh ni... Jemput everyone...

2 comments:

  1. adeh..jelesnyer...lenkali nak pegi sound ler awal-awal....huhuhu~~~ nak ikut jugak ler.... dah lama sgt2 tak berendam nie... tapi bukan keturunan blue hippo tau!
    kekekeke...

    ReplyDelete
  2. wuwuwu~~~ dah tau jan ni kuat jeles..
    butper akak taruk gambo bebyk kat sini... waaa...

    bestnyer... bila nk ajak jan plak nie... dh x sabo nie...

    adakah mimpi kan menjadi kenyataan?

    ReplyDelete

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...