Tuesday, March 13, 2007

300 hari tak terasa...

Assalamualaikum friends...

Dah 301 hari arwah pergi. Sampai bila aku akan terus ingat, aku pun tak tahu. Maybe until I met another nice man yang berjaya mencuri hati Mak and Abah. Hati aku camne pulak ye?

Last Friday, Abah, Mak n Ika datang dari Kuantan. Cuti sekolah dah mula rupanya. Terasa gak bila si Kimi kata, "mak ngan abah asyik datang KL sebab anak2 tak reti nak balik Kuantan". Adoi...

Tgh hari Sabtu, we checked-in kat KL Hilton. Well, at least Mak ngan Abah tak bosan sangat. Dok kat KL Hilton leh jenjalan KL Sentral sama. Sebelah siang, Kimi, Ika, Jemi, Fisa n bibik dok berendam kat swimming pool. Belah malamnya pulak, baru Abah join Kimi berendam. Aku cam biasalah, jadi pemerhati.

So, lepas mandi kat pool, we left Mak and Abah tido sana. Aku balik Sentul. The next morning, aku bangun around 6.30am, nak breakfast kat KL Hilton. Tetiba, Jemi came to me... "Ta, Ami nak ikut Ta... Ami nak mandi pool"... So, aku bawak Jemi sekali. Oh ye, "Ta" is nama panggilan Jemi kat aku as my family members call me Ica...

After breakfast, si Jemi mula menangis nak mandi pool. Tapi since semua malas nak turun, I asked him to mandi kat bathtub je. I love KL Hilton rain shower... very shiok! Mandi sambil tengok TV... End up, Jemi spent almost 2.5hours in the tub. Sampai kecut jari tangan dan kaki. Pagi tu memang takde aktiviti pun, just watching the big plasma TV...

Bila nak check-out, si Jemi buat perangai lagi. Dahlaaa papa and mamanya kat umah. Padan muka aku, sape suh bawak lari anak orang! Heheheheh... Dia nangis2 nak pegi pool. Then, aku pujuk, ajak balik Sentul dulu amik swimming suit dia.

Dia sampai aje umah, terus tarik tangan Mamanya... "jom pegi pool... Ami nak swimming... Jom Mama, pegi hotel"... Bila Elly cakap tak boleh, terus menjerit menangis. Nasib baik papanya pujuk, cakap hotel rooms semua fully-booked. Tu pun berenti menangis sebab penat...

Gambar2 nantilah aku update. N71 aku takde bateri. Oh ya... aku dah tukar hp Nokia 6680 aku kepada Atom O2 PDA. I love Bubble Breaker game (dulu selalu berebut ngan arwah nak main BB dalam Dopod900).

I'm waiting for Kimi to come. He brought Lin to Selangor Medical Centre. Bad eksiden lagi. He had been in the operation theatre dah lama, tak keluar2 lagi. Hopefully, everything is just fine. Will update again soon, InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...