Thursday, January 11, 2007

It's another working day...

Hi all... Ngantuknya hari ni... Pagi tadi punyelah payah nak bangun... Maklumlah semalam aku amik cuti... Lagipun, APCIS system upgrade semalam, mana leh wat keje...

Guess what I did yesterday? Buat julung-julung kalinya, Cik Puan Salisa memasak... Hehehe... Cam tak caya jek... I am not good at cooking, but sekali masak, memang tak rugi sape yang dapat makan hasil air tangan aku ni... Tak caya tanya Kimiey...

Apa agaknya hidangan lunch aku yek? Masak asam pedas pari, sayur campur, sambal mackerel, ayam goreng cicah mayonis, ikan gelama masin... Mintak mahap laaa kalo tanya aku theme ni western ke eastern ke... Ini namanya masak ikut suka hati gua...

Ni lah ghupenya santapan Mohd Kamil Hakimi bin Salleh dan kakaknya Salisa binti Salleh:


Aku ingat nak buat sambal belacan, leh makan ngan bendi rebus... Tapi malangnya kat rumah aku tu takde lesung batu... Aku tak reti nak buat kalo guna blender... Heheheh... Lagi sodap kalo ada tauhu goreng tapi kena rajin buat sambal cili kicap... Perghhh... Makan lak ngan ikan cencaru bakar cicah air asam... Terliurnya aku...

Bebila aku free nanti, aku ingat nak masak soto ayam... I've tried once, laling pernah cakap, "reti gak memasak yek... sedap!". Dia gak yang tak kasik aku duduk kat dapur selalu... Kalo balik dari pasar, aku nak tolong bibik masak, tak sampai stengah jam kat dapur... ade je lah muka laling jenguk kat pintu, "wakkk... tolong saya wak"... Camno bini nak tunjuk skill kat dapur...

Oh ya... hari ni genap 240hari... Sekejap je dah 8 bulan... Ada orang pernah berbicara padaku, "Bila lagi nak pasang yang baru?"

Jawapan aku... "Biarlah Rahsia"...

2 comments:

  1. mak aih... terliur jan dibuatnyer... bila plak akak nak masak utk jan nie.. hehe~~~ nampaknya berangan aje la jan ni ek... cam tak kesampaian jer angan2 tu...

    ReplyDelete

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...