Thursday, September 14, 2006

Saat Rindu Bertakhta di Jiwa Beraja di Hati...

Semalam, genap 120 hari arwah meninggalkan aku. Senyumannya, pandangan matanya, gelak-tawanya, nyanyiannya, aksi-aksi romantisnya, segala-galanya mengenai arwah, bermain-main di kotak ingatanku. Ya Allah, sungguh aku merinduinya! "Di mana kan ku cari ganti, serupa denganmu...."
Kulupakan semalam. Namun hari ini, aku tak mampu melupakannya. Rinduku padanya masih bersarang di hati. Semoga hari ini aku akan lebih kuat.
Ya Allah! Aku bersyukur di atas segala ketentuanMu. Aku pohon keredhaanMu terhadapku. Semoga aku sentiasa tenang di bawah lindunganMu. Semoga aku bahagia dengan kasih-sayangMu.
Saat rindu menjengah, kudoakan rohnya ditempatkan di kalangan orang yg beriman. Semoga Allah memberikan yang terbaik buat arwah suamiku, Haji Mohd Ahsan Rosli bin Bain. Al-fatihah.
Salam kasih menutup tirai bicaraku.

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...