Tuesday, September 05, 2006

Cakit Peyut!

Hello again friends! 112 days, and I still remember Laling. I miss him... very much. Kalaulah dia still ada, I believe life wouldn't be this hard. Am I going through a hard life? Not really. Cuma kengkadang I wish aku still ada dia untuk berkongsi.
Semalam 04 Sept 2006. "Happy Belated Birthday! Semoga selamat mengerjakan umrah, di panjangkan umur dan dimurahkan rezeki." Aku jugak yang tak sampai2 ke tanah suci Makkah. InsyaAllah, suatu hari nanti.
Dah dua-tiga hari perut rasa lain macam. Dah 2 bulan tak pi buat colon-cleansing. Tunggulah bila kewangan mengizinkan. Moga-moga takde apa yang serius.
Tekak pun perit je. Rasa cam nak demam. Tapi still mampu bangun, berjalan, kira OK lah tu. Aku still ingat waktu aku demam denggi. Aku sorang at home for the whole week. Elly balik kampung. Aku ingat demam biasa. Tapi masuk hari ke-4, aku asyik pitam. Nak bangun pun tak berdaya, apatah lagi nak pi jumpa Dr.
Aku dihantar ke Shah Alam Medical Centre, but they transferred me to Subang Jaya Medical Centre. Pastu aku kena transferred lak ke HKL (downgrade sungguh!) since SJMC tak cukup bilik. Grrrrr! Aku naik ambulans laaa. Unlucky me, KL road was badly jammed! KL banjir. I was trapped for almost 4 hours. Tak tahulah nak kata apa. Aku dah pening gila dah.
Aku duduk laaa kat HKL for a week. Laling visited me (masa tu we were just friends) and brought KFC la, sate la, etc. Dah tau orang tak lalu makan... saje lah tu. He was a good friend. Kalau ikut pengalaman aku tu, aku takmoh masuk spital dah. "Ya Allah, kau berikanlah kesihatan yang baik kepadaku agar aku dapat menjalankan segala urusan dengan sempurna."
Last weekend aku cuma jalan2 area KDsara je. Ahad malam tu, balik tidor Sentul. Semalam lepak2 kat opis Elly, sambil2 pegi bayar hutang2 kat bank. Malam balik KDsara.
Tadi Adik Jo hantar SMS. Sorry bro! Takleh nak pegi amik kat Sg Besi! Ica keje la. Tiket bas Ica dah beli, kul 6pm kang.
Dah takde apa lagi aku nak citer. Finally:

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :
"Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,
Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,
Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu,
dan dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."
Adios!

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...