Monday, September 22, 2008

baru uji sikit...

Salam...

Dah lebih sebulan aku ada abdominal pain ni... My recent visit to Pusrawi belum lagi detect any abnormalities. Pap Smear is clear, no cervical cancer. Buat ultrasound kat gall bladder pun takde masalah. On 12th Sept hari tu, buat colonoscopy. Alhamdulillah, normal mengikut kata doctor. Walaupun dalam VCD aku tu, aku nampak a few benjolan dalam usus aku. My next appointment is on 26th Sept, this Friday. Tak tahulah apa lagi Dr Razipah nak test kat aku. The pain is still there.

Through my internet readings, I am still worried of the undetected cause of my pain. Ada banyak penyakit yang ada link dengan abdominal pain. Selagi tak tahu punca kenapa aku sakit, I will request Dr Razipah to perform all the available tests, mammogram, blood test, CAT scan, endoscopy, apa apa je lah... Sekarang ni, dari sakit belah kanan, dah bergerak ke tengah perut, and sometimes, the whole body is in pain. Sometimes, it attacks other organs as well.

Ya Allah! Permudahkanlah aku untuk beribadat di malam2 terakhir Ramadhan ini. Tenangkanlah hatiku dari segala kekusutan. Aku tahu, apa jua yang ada padaku adalah milikmu. Kau pinjamkan aku segala-galanya, namun aku selalu terleka dari mengingatiMu Ya Allah. Andai kesakitan ini adalah penghapus dosaku, aku redho. Andai kesakitan ini adalah balasan terhadap perbuatanku, aku redho. Andai kesakitan ini hanyalah sebagai ujian dariMu, akulah manusia bertuah. Sedangkan Kau duga mereka dengan ujian yang lebih berat.

Apa jua ujian yang Allah berikan, Life is Too Short To Worry. Just Pray!

8 comments:

  1. terfikir termenung terkedu dalam sesebuah perbandingan..

    ( jeling bahu dldm diri sendiri.,,teguh kuat lagi ker,,seteguhkuat mana??)

    ReplyDelete
  2. k.lisa...maybe u have the IBS aka irritable bowel syndrome. i had it a few months back...maybe u can read it up...

    ReplyDelete
  3. ujian kecil..

    lepas ni bersediakah dgn ujian besar.

    salam ,,,PUAN UMAH

    ReplyDelete
  4. zarina, thanks for the good info... i'll check it out today... hopefully nothing serious, but we never know...

    ZZ, kadang2, jalan yang kita tempuh berbeza, ditangani dengan cara berbeza, namun menuju ke satu arah yang sama... kecil atau besar sesuatu ujian itu, kita yang tentukan macamana nak harungi... Allah takkan menguji hambaNya dengan sesuatu yang tidak mampu kita pikul...

    ReplyDelete
  5. Semoga LIEYSSA segera sembuh.. Moga terus bersabar.. dan tabah...

    Raya tahun ni balik Pahang ker...

    ReplyDelete
  6. maceh MokYang... raya tahun ni, insyaAllah mak abah yang dtg KL... lisa x balik Ktn... 30hb September tu closing... maybe balik dr opis pun dah midnight... takkan nak balik pagi raya... heehehe...

    ReplyDelete
  7. Wahhh... tambah seronok..

    walau di mana pun beraya.. kalu dah IBU AYAH ada bersama... itu lah raya yang paling menyeronokkan...

    ReplyDelete
  8. camat ari raya.... moga ari raya lisa sihat hendaknya...

    ReplyDelete

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...