Thursday, June 19, 2008

Di Sebalik Sesuatu...

Kadang2, aku terfikir, betapa bertuahnya aku dalam kehidupan... Aku punya kerja (walaupun gaji tak sebesar mana)... Aku punya rumah untuk berteduh (walaupun sewa rumah orang)... Aku punya kereta untuk menggerakkan aku ke mana2 (walaupun aku sendiri x drive)... Aku punya wang untuk makan (walaupun selalu kena catu)...
Dan anak di dalam gambar ini?... Walaupun masih kecil, jiwanya besar... Pada usia yang begitu muda, dia membantu bapanya yang cacat penglihatan... Saat bapanya menganyam bakul, dia setia sebagai juruwang di sisi bapanya... Ya Allah! Kau kuatkan semangatnya... Kau lindungilah dia... Hanya Engkau yang mengetahui segala sesuatu...

2 comments:

  1. ... dan kita tidak dapat menahan diri dari menyelok poket membeli... wpun kita tidak pernah terfikir utk memiliki barang itu..

    Allah merahmati orang2 yang berusaha... walau bukan untuk dirinya sendiri...

    ReplyDelete
  2. Lieyssa!! found you!! :)) hope ur doing well. Keep writing babe, am enjoying ur blog! but this posting so sayu mah..:(

    ReplyDelete

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...