Wednesday, April 23, 2008

Kimi Tercedera Lagi

It was Saturday morning... 5.30am... I was sleeping when I heard the sms sound from my O2... Ntah apalah Kimi nak agaknya, pepagi dah message... dok satu umah pun nak sms gak ke?

So, aku ke living room... he always sleep there in front of the tv... but he wasn't at his usual place... it was dark, so I switched on the lights... Then I saw him lying on the sofa...

"Ica, kaki Imi dah takleh jalan... nak gerak pun sakit... bengkak"... Alamak!!! Sakit kaki lagi? Aku dah risau... Takkan nak kacau Elly pepagi buta camni... So aku tanya apa Kimi nak... Kesian adik aku sorang tu... dahaga ropa2nya... Lepas kasik dia minum, aku masuk bilik, sambung tido...

Pagi tu, aku call Elly, suh hantar Kimi ke klinik... Nak kena papah, sebab kaki kanan dia langsung takleh pijak lantai... Elly n Jemi sampai around 10.30am... We went to the nearby clinic... Alhamdulillah, as long as bukan patah atau retak... lepas sapu Flanil kat kaki, kena bandaged... pastu dapat satu injection... Being the most manja among us, macam2 perangai dia buat sebelum the Doctor berjaya cucuk...

Inilah muka budak yang kena tinggal duduk kat Sentul while the rest of us heading to Genting last Sunday...

Oh ya lupa nak bagitau... Kenapa kaki kimi jadik centu ekkk? Ekcelli, masa hari Khamis minggu lepas, berlaku sebuah kejadian banjir di area Segi Kolej... Masa nak alihkan motor, pengadang besi yang tutup longkang dah tercabut sebab air bergerak deras... Kimi tak nampak longkang... Dahlah jatuh masuk longkang, his beloved skuter hempap kaki dia pulak... He thought nothing serious, so dia buat senyap je lahhh...

Kesian Kimi... waktu kami beramai2 ke Genting, dia pulak jaga umah Elly... Inilah rupa kaki yang bengkak tu...

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...