Monday, July 16, 2007

Quick Updates

My sincere apologies to everyone who has been patiently waiting for my series of writing. Life has no great changes as of lately. However, I do feel like giving some quick updates on my activities.

On 23rd June, I went to stay at Renaissance Hotel... Macam biasa, my anak2 sedara punyelah suka dapat main air... Especially Najmi Nafis, tak cukup mandi kat pool, sambung kat dalam bath tub... (I will post the pix in the next topic)...

From 27th June till 5th July, my sifu Marie Carter-Davidson came for the training. Punyelah rasa cam tak cukup tangan masa tu (sampai skang pun tak cukup lagi rasanya)... All accounts now are being administered by my team in Kuala Lumpur and I got all the big accounts...

During that week, I had no weekend... I worked on Saturday and Sunday... Anyway, on Sunday, the system shut down quite early, gave me an opportunity to watch movie with Ayu... We went to Cineleisure and Ayu was so excited with her first visit to the flea market...

Marie left Malaysia on Friday 6th July... So far, alhamdulillah... All the big accounts are quite manageable at the moment... Cuma aku dah tak banyak masa free sangat... Big accounts means more transactions to keep track with...


On 10th July, aku jumpa kawan lama aku... We had dinner at MyNews Cafe... Sempat lagi aku pegi tengok wayang, Die Hard 4.0... Memang best... Aku suka sebab aku tak tido... Hehehe...

Khamis 12hb Julai... Aku balik lambat dari opis... Aku sempat amik 2-hours time off for shopping on J-Card's Day... Setahun sekali, abih gak laaa $$$ aku kat situ walaupun cuma 2 jam... Aku taktaulah brapa aku belanja kalo aku shop for a day!

Malam tu, Kimi called... Dia kata tak larat nak amik aku... Kaki dia sakit... So, aku cakap takpelah... Aku cari alternative... Tapi bila aku dah sampai umah, tengok kaki dia bengkak, kesian gak dia... Aku called Elly, tapi hubby dia takde kat umah... So, dia takleh datang...
Aku called kawan lama aku tu, mintak tolong dia hantarkan Kimi ke Klinik kat seksyen 6 tu... Doktor kat klinik tu suruh refer kat hospital pulak... So, bergegas kami ke PPUM... Kesian Kimi, langsung takleh nak pijak kaki kanan tu...


I spend the whole morning kat Emergency & Trauma Unit... Banyak kali kena check tu, check ni... Dah laa aku punye baju sikit punye nipis ke... Sejuk yang amat duduk kat situ... Tido pun, tak lena... Asyik terjaga sebab sejuk sangat... (Tido atas kerusi je...)

On Friday the 13th, aku still kat tempat menunggu... Kesian adik aku... Kena amik darah laaa, kena cucuk kat tulang kaki laaa sebab Dr amik specimen untuk test... They suspected ada virus infection dalam kaki Kimi, so might undergo minor operation... Aku lak amik emergency leave...

Kimi masuk wad around 4.30pm... Sementara menunggu wad kosong, dia dapat baring kat Emergency room tu... Aku gak yang pening kepala sebab belum rest... Elly datang and amik aku, bawak pegi KL Sentral... Lepas dah abis keje, dia bawak aku ke hospital semula...

Mak ngan abah tiba hari Sabtu... Lepas Kimi kena injection, dia kata kaki dia dah baik dah... Dah boleh jalan cam biasa... Syukur alhamdulillah... Takdelah aku risau takde driver...

Ahad, Kimi dah boleh discharge... Lepas setel bil adik aku, aku masuk opis... Ahad pun layan kerja...

to be continued...

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...