Wednesday, June 13, 2007

A visit to Terengganu

Betapa kasihnya Allah kepadaku... Dalam masa 3 hari, kesabaranku diuji lagi...

On Sunday, I missed the flight to Terengganu which was scheduled at 5.10pm... Aku sampai kat LCCT around 4.30pm... The counter was already closed! And that is how AirAsia makes their profit! Aku tak sangka pulak hujan membantutkan perjalanan kami dari Kota Dsara ke Sepang...

Eventually, dari masa aku book flight ticket, aku dah rasa lain macam... Tapi aku tetap tak percaya kata hati aku... Kenapalah aku degil sangat?... It was frustrating bila u were there but you can't make it because of your own carelessness... Sape suh turun lambat, ye tak?


Schedule changed... Since mak ngan Abah ada kat KL, so aku tumpang balik ke Kuantan dulu naik Kelisa... Pastu, beli tiket bas ke Kuala Terengganu... It was tiring though!

Alhamdulillah, my short visit berbaloi dengan layanan mesra keluarga Jan... I wish I could stay there longer... I've met Abang Li, Che Na, Chu and Adik Amir before... Masa diorang pergi umrah few months back... Tak sangka lak I got the opportunity to know others... Ayah and mak Jan melayan aku sebaik mungkin... Kak Long n Abang Long... And kakak2 Jan yg lain (my apologies I can't remember all!)... And tak dilupakan, ketupat sotong! Rasa sama macam mak buat, but we called it Sotong Sumbat....

InsyaAllah Lisa akan sampai lagi ke Marang! Hopefully bukan dengan tangan kosong lagi... Segan gak aku bila Chu bawak balik jubah cream sebagai hadiah untuk aku, beli masa diorang umrah... According to Chu, Abang Li yang pilih... Terima kasih Chu... Ayah bekalkan 3 bungkus keropok... Kalo macam ni, setiap bulan Lisa turun sana... Hehehe...

Rancangan asal is to bring back Jan ke KL... tapi malam before aku bertolak pulang, Jan bgtau dia tak ikut aku balik... Takpelah Jan...

Ayah Jan hantar aku ke airport, ditemani Chu... Aku harap Chu gembira waktu aku ada kat sana... Walaupun Jan langsung tak layan aku, aku tak kisah pun... (Camnolah Jan ni nak bawak calon isteri dia nanti balik kampung jumpa mak ayah!)

Aku sampai kat KL, aku terima satu berita buruk... Mak ngan Abah eksiden lepas hantar aku ke terminal bas... Abah hentam LORI yang sememangnya tak bergerak sebab parked kat belakang bangunan Pantai Selamat tu... Alhamdulillah, mak abah takde apa... Cuma mak terkejut sikit... Yang parah cumalah my beloved 1st car, Kelisa WMR4577... Masuk bengkel!!! Nasib baik mak OK! Kalau tidak...

Aku doakan semoga Abah diberi taufik dan hidayah agar tidak terus menerus melukai hati mak...

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...