Wednesday, April 18, 2007

Demam Oh Demam...

Hello again!

I am not feeling any better today, still having the demam, selsema & batuk. Last Friday, we left IBM Plaza at around 3.30pm (half day sangat le tu)... Reached our home sweet home around 6.30pm... Masa tu badan dah rasa semacam dah... Bila nak masuk malam, terus lemah takleh nak duduk... Mak suh tido je...

The next day, badan makin panas... I asked Bar & Kimi hantar ke klinik... Masa tu jalan pun tak larat dah... I saw Dr Yusoff, kinda nice DR... Well, dia kasik ubat demam, selsema, batuk n antibiotik... "You have to do something with your blood pressure"... Ade ke patut DR tu cakap aku demam sebab pegi tengok Fiesta Media Idola (FMI)... Lepas jumpa DR, dua2 adik aku dah lesap...

Klinik tu opposite stadium, so, dengan gagahnya aku melintas jalan, untuk mencuci mata di gerai2 FMI... Sorang artis pun aku tak jumpa, maybe sebab diorang pun tak bangun dari tido lagi kot... Keletihan lepas perasmian the nite before... Hehehe... It was really hot! Makin pening kepala aku yang memang pening ni...

Balik dari klinik, memang sambung tidur terus... Kul 1pm, mak kejut suh makan nasi... Lepas tu, layan "Qabil Khushry Qabil Igam"... Ngape tah sensitip pulak petang tu... Ngalir gak airmata nengok citer tu... Memang berciri2kan Hindustani betul lah... Anyway, setiap cinta perlukan pengorbanan...

Petang tu, dah rasa OK sket... So ajak Bar n mak jenjalan kat Teluk Chempedak... Ingatkan nak main air... Tapi ada red flag... Pantai pun dah berubah... Kalau dulu landai, masa aku pegi tu, dah tinggi curamnya... No wonder last week ada orang lemas... There are some people who just simply ignore the warning... Lantak depalah...

Balik dari pantai, singgah Pasar Malam kat tengah bandar Kuantan... Betul2 depan sekolah aku dulu, Sekolah Kebangsaan Teruntum... Teringat cinta monyetku dulu... Hehehe...

Malam tu, badan panas balik... Tapi sebab kek dah tersedia kat atas meja, tunggulah sambil tengok cerekarama tu... Sekali, kul 11.30pm, abang ipar aku kata, Elly dah tido laaa... Maknanya malam tu tak potong kek laa... So, aku terus tido ngan lenanya lepas makan ubat...

The very next day, on Sunday, Mak bangun awal... Semata-mata nak buat pulut kuning & rendang ayam sempena Birthday Elly... Happy Birthday sis! So pagi tu kitorang brekpes pulut kuning & kek Secret Recipe laaa... Bosan tak buat apa, aku ajak semua pi mandi air terjun... Tak sangka lak semua terus get ready afterwards... Hehehe... Berjaya jugak nak mengenjoykan diri di waktu demam melanda...

We left home at around 10am, menuju ke Hutan Lipur Sungai Pandan di Panching Selatan... Sempat gak singgah kat Restoren Zaman to buy the femes nasi lemak... The journey was quite adventurous sebab jalan x well-maintained... It took us about 25 minutes to reach there... Maybe sebab ramai yang lebih suka jumpa artis, so tak ramai org sangat kat situ dat day... Usually, by 10am, the park is already full...

Since masa pi Bagan Lalang, kempunan nak mandi laut, this time aku takde tunggu2 lagi... Dapat aje port, letak kerusi, tikar, food, terus pi mandi... Bestnya! That was the bestest feeling of the month! Seronoknya dapat duduk bawah air yang tengah terjun... Rasa cam balinese massage je (macamlah aku pernah rasa)... Rasa cam nak duduk seharian kat bawah air tu... But then, tangan dah kecut, perut dah lapar balik...

It took me 15 minutes only to makan nasi lemak n berehat... Memang dah tak ingatlah yang kulit aku ni cepat kena sunburn... Acara mandi bersambung kembali... Rasa macam malas betul nak balik umah... We stayed there until petang around 3.30pm... Penatnya! Kulitku yang cokelat cair dah bertukar jadik cokelat pekat... Adeh, mesti Jan and Bancik dah tak kenal dah lepas nih...

Balik umah, semuanya tertidur kepenatan... Lepas Maghrib, around 8.15pm tu, dengan hati yang berat, Kimi, Bar, aku, Elly, abg ipar aku, Jemi, Fisa n Bibik bertolak pulang ke Kuala Lumpur... Bar drive CBW... Nak hilang ngantuk, dia dok lumba2 ngan abg ipar aku... Tekan 150-160km/h... Nasib baik Kimi kepenatan... Kalo idak, mau tekan 195km/h tuh...

Keter Elly MWU dah ketinggalan kat belakang, bila tetiba ade polis lak buat road block... Heran pulak aku, ngape dia lepaskan CBW... Maybe masa tu pun dah penuh tepi jalan tu ngan kete yang kena tahan... 10 minit lepas tu, Elly called... Kwang kwang kwang... WMU kena tahan! We stopped for dinner kat Hentian Genting Sempah...

Elly pun bercerita, polis kata tunggu je lah surat saman sebab bawak laju... Then abg ipar aku tanya, berapa laju? Polis tu kata, 126km/h... Then abg ipar aku tanya, "tak saman takleh ke encik? takkan saya nak bawak laju, saya bawak family ni ha"... Dan terlepaslah abg ipar aku dari kena saman...

Lepas tu memang bawak slow je lah... Hehehe... Sampai umah pun dah pukul 11.45pm... Demam aku kembali menghantui... (asal malam je, demam le aku)...

Semalam, seriously aku takde mood nak pi keje... Solat Subuh pun dah kul 7am... Pastu sambung tido... Kul 8am, aku bangun, mandi, siap2... Pastu suh Kimi antar pi Klinik... DR kasik ubat demam, selsema and batuk... Syukur alhamdulillah, this time, my blood pressure dah normal balik...

Pas jumpa DR, barulah aku ada mood sket nak pi keje... So, ngadap thinkpad sepanjang hari cam biasa, sambil layan adik2... Balik pun dah 9.10pm... Sempat lagi layan Kaizer and Datin Diaries...

3 comments:

  1. memang patut ler demam pon...
    kak lisa tu mana la nk duk diam...
    x paham tol jan...
    nak cakap babil.. dh besor jalo dh..
    huhu~~ patut nyer dh pandai jaga diri kan...

    dah la enjoy sesorang... x ajak jan ngan bancik pon.. wuwu~~

    ReplyDelete
  2. enjoy seseorang? tinge nak kena piat la tu... dia yang tak sudi ikut kak lisa balik kuantan... ni demam ni sebab demam windu la ni... sebab ada org tak ikut...

    ReplyDelete
  3. miahaha~~ betoi apa...enjoy sesorang la tu... jan dok kat bilik jer, x pi mana pon... kebosanan yg melampau sedangkan akak pi mandi air terjun... bancik lak dok kat umah jer... sedang menahan kesakitan.. wuwuwu~

    tak pe la.. janji akak bahagia sudah..ekeke~~

    ReplyDelete

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...