Tuesday, March 06, 2007

masih di opis...

It has been 6 days since I last updated my blog. Nak cakap aku sedih, tidak. Nak cakap aku gumbira, pun tidak. I am very neutral these few days. Mungkin belum sampai ke tahap heartless.

Dah 8.16pm and I am still in the office. Back-up orang. Pagi tadi bos dah bagitau, I will get a teammate soon. Alhamdulillah. Meaning aku tak buat keje tu sorang2. And aku ada back-up. Skang ni, asyik aku back-up orang je. Cuti panjang2 pulak tu. Tension gak! Time aku cuti, aku kena log on sebab nak buat keje, so-called back up aku tu tak sempat aku nak ajar. Its either sebab aku busy, atau dia busy, atau dia cuti. Well, one problem settled once aku ada teammate.

Last weekend cam biasa. Join Elly n family shopping barang dapur. Sempat jugak ke Ikea, I knew Najmi loves Smaland very much! Masa kat Ikea, Kak Tie called, jemput ke majlis birthday adik Daniel lepas Asar. I bought him Stack 'Em (adik beradik Uno Stacko). Si Najmi tengok hadiah berbalut, mulalah try nak bukak the wrapper. Sedap sungguh meehoon soup Kak Tie masak. Sorry we can't stay long. The rest of the day, tengok Astro. Lately ni petang2 asyik hujan. Takleh nak ke Pasar Malam Jln TAR.

Oh ye... on Sunday... Adik Jo cam biasalah, sms a list of goods suruh hantar ke Sg Besi. Me, Elly n Kimi ke RMC petang Ahad untuk hantar brg2. Sampaikan terlupa my favorite fragrance pear dalam plastic bag yg sama. Malam tu, adik Jo sms kata "adik n kwn2 dah kekah abis buah2 tu"... Atoiiii!!!

Semalam, masa aku mamai2 mata ngantuk nak tido, around 11.55pm, aku terima satu SMS dari kawan arwah. "Semoga Allah memberi kekuatan & kesabaran kpd Lisa menghadapi ujian yg tak dijangkakan ini. Kami doakan yg terbaik buat Lisa & anak2." Thanks, friend! I really need the support.

Its a fair life. Ada ketika, aku diberikan segala-segalanya. Mungkin yang terbaik. Dan kemudian, ditarik balik. Namun, aku harus bersyukur dengan segala apa yang pernah aku dapat, apa yang sedang aku nikmati, dan apa yang bakal aku miliki.

For you out there yang sedang ditimpa musibah, believe me. Everything happens for a reason. Mungkin Allah ingin menaikkan satu darjat keimanan kita, hanya Dia yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...