Friday, February 02, 2007

Genting Oh Genting Part 1

Assalamualaikum,

Syukur alhamdulillah... Aku dan family dah selamat pulang dari Genting... It was very cold up there... Teringat zaman dolu2, kalau Laling tension2, sure kitorang naik Genting jalan2 berdua... Rindunya...

Aku cam biasa, takde aktiviti... Hehehe... Just temankan si Lin jalan2 beli baju and kasut... Makan... Tidor... Tengok TV (Elly kata cam kat umah takde tv)... Kimi and Lin ada aktiviti malam, and aku selamat di pembaringan... Alaaa... aku ke sana nak berehat pun... Bukannya budak2 lagi...

Bila lalu kat tepi SnowWorld tu, teringat aku masa bawak budak2 tu ke Genting... Gambo satu family still ada kat meja opis aku ni... Main baling2 snow (konon2nya laaa)... During our visit tu, all of us, Laling, aku, Jiha, Tatis and Chapik ada buat tangan lilin tu... Aku tak tahu lah apa jadik ngan tangan2 tu skang...

Pagi tadi, we had buffet breakfast... Aiyoyo... Perut dah makin tak tahan nak mkn macam2 jenis... Makan sikit pun, sampai kat opis pun sakit perut lagi... Lepas breakfast, aku jenjalan sensorang kat area taman bunga bawah tu... Amik gambo, tapi tak clear sebab penuh kabus... Sejuk giler lak tu... Aku selalu perasan, aku memang suka jalan sorang2 kat kawasan taman... Melayan perasaan...

Around 10.30am, on our way down to the cable car station, Elly called... Dari henpon pun leh dengar bunyi alarm CBW aku... Hati dah mula risau... Aku tak risau barang lain hilang... Cuma takut kunci Merc kena curik jek... Satu2nya kenangan bersama Laling yang ada pada aku...

Bila sampai kat kereta, dah tak berbunyik dah... Tapi pintu memang dah terbukak... Mamat polis tu terus dtg report... Dia kata, dia masuk duty pagi tadi kul 6am alarm dah berbunyik... Dia tunggu owner turun... Dah Elly turun awal dari kitorang, so, dia bukak bonet, cabut wayar alarm depan Elly lah.... Bagus gak diorang ni... Dia suruh check kalau pintu terkopak ke, ada barang hilang ke, apa ke... Syukur alhamdulillah... Semuanya ada... Maybe somebody tried to open the door tapi bila dia cabut kunci, alarm terus berbunyi la kot...

Aku sampai depan Plaza IBM kul 12.45pm... Banyaknya request menanti!!!

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...