Tuesday, August 29, 2006

KENANGAN TERINDAH

K3NANGAN T3R1NDAH (samsons)
Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang t’lah hilang
Darimu yang mampu menyanjungku

Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun aku mampu
Untuk mengenangmu

Darimu kutemukan hidupku
Bagiku kaulah cinta sejati

Chorus :
Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau
Kenangan yang terindah dalam hidupku

Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang t’lah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah

105 hari aku hidup tanpa arwah... Banyak yang dah aku tempuhi... pahit, manis, masam, kelat... insyaAllah aku akan terus kuat & tabah... Rindu aku dengan kasih sayangnya...
Kecewa dengan apa yang berlaku?... Mungkin kecewa dengan perubahan mendadak satu pihak selepas pemergian arwah... Tapi aku tak pernah kecewa dengan nasib aku... Aku tahu, Allah sayangkan arwah... Allah juga sayangkan aku... Satu je yang aku sentiasa ingatkan diri aku... Allah arrange everything perfectly... Aku tak tau apa yang tertulis untuk aku di Lauh Mahfuz... Apa jua ketentuanNya, aku harap Allah permudahkan jalannya... sama ada dengan kejayaan ataupun kesabaran...
Bila Astro Ria/TV1 menyiarkan rancangan luahan hati Ina/Mawi... agak tersentuh hati bila Ina masih lagi mengharapkan kehadiran Mawi dalam hidupnya... sabarlah dik... he might not be the best for you... you never know what awaits you in the future... hopefully, one day u'll find someone better...
Kisah putus tunang ni somehow mengingatkan aku pada pengalaman diri sendiri... Yang aku pasti, apa yang berlaku banyak hikmahNya... Lepas putus, kami mengikut haluan masing2... We're still friends... Kalau tanya dia, bila nak kahwin, dia cuma cakap, belum jumpa jodoh... Aku cuma harap dia maafkan aku terhadap apa yang berlaku... Dan semoga Allah menemukan dia dengan jodoh yang lebih baik daripada aku...
Majlis Siti & Dato K pun dah berlangsung... Alhamdulillah, Siti dah bertemu dengan cintanya... Sama-samalah kita doakan kebahagiaan mereka... Rasa kasih, sayang dan cinta semuanya anugerah Allah... Usah sesekali kita pertikaikan siapa, kenapa, bagaimana...
Kenapa aku bercerita pasal artis lak hari ni?... Aku pun tak pasti... Badan rasa cam nak demam... Oh ye, maybe sebab 31/08/05 pun aku kena kerja... Hehehe...

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...