Friday, August 18, 2006

KeKaSiH BaRu?...


Nilah dia buah hati aku yang paling terbaru sekali... Hyundai Accent RX-S5. Kalo sesape jumpa kat tepi jalan ke, tengah jalan ke... buat2 ler cam kenal... Terpaksalah aku beli kereta utk kegunaan aku sendiri... memandangkan Merc c220 peninggalan Arwah dah banyak kontroversi. Sampaikan isteri sendiri nak guna kereta arwah suami pun tak boleh, siap dituduh "melarikan"...
Satu peringatan untuk korang2 semua... bersiap-sedialah dengan apa jua yang bakal menimpa. We never know what was written in the Lauh Mahfuz. Will we still be alive tomorrow? Kalau kasihkan anak, suami dan isteri, buatlah persediaan awal untuk kemudahan mereka di saat nyawa kita terpisah dari jasad. Bagi yang berduit, pastikan wasiat telah dibuat. Ini bukan promosi. But if we care enough, InsyaAllah, bila masa kita sampai untuk "pulang ke kampung", apa yang terjadi ke atas aku tidak akan berulang kepada orang lain.
Apa2 pun, aku tidak pernah terkilan dengan suratan perjalananku. Aku cukup kagum dengan perjalanan hidup Arwah. Kehadirannya dalam hidupku, walaupun seketika cuma, memberikan seribu kebahagiaan (syukur alhamdulillah), yang mungkin tak dikecapi oleh orang lain. InsyaAllah, aku akan teruskan perjuangan ini selagi hayat dikandung badan. Terlalu banyak yang aku perlu lakukan bagi memastikan "perjalananku di sana" kelak dipermudahkanNya, dan perginya aku nanti sebagai husnul khatimah.
Surah At-Tahrim ayat 8:
"Hai orang2 yg beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang sebenar2nya, mudah2an Tuhan kamu akan menutupi kesalahan2 mu dan memasukkan kamu ke dlm syurga yg di bawahnya mengalir sungai2."

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...