Tuesday, August 22, 2006

Change of Tahlil Location





Hello frenz...

I started the beautiful day by visiting Masjid At-Taqwa. Nobody was around, so I just jotted down the mosque's phone no. At around 9.30a.m, I made a phone call. The plan was only to double-confirm how many pax do we need to order for the Majlis Tahlil (which will be held in 2 days time). I was quite shocked when Haji XXX told me that Masjid tu will organize ceramah pasal Palestine, dan takde tahlil mengikut jadual di Masjid pada malam Khamis 24/08/06.

I called Kak Zana and then Kak Zana called Kak Tie (syukur alhamdulillah for their strong support). Sayu hati bila Kak Tie mentioned "lisa dah tak dak sapa2, jadi mcm ni pulak". Kak Tie, Allah baru nak uji sikit tu. Allah tu Ar-Rahim (Maha Penyayang). Sebab tu Allah bukakan pintu hati Kak Tie and Kak Zana untuk terus berkawan dengan Lisa (walaupun Laling dah takde). Lagipun, masih ada lagi pintu-pintu hati lain yang sedang atau akan terbuka. I still have my family. Cuma faktor lokasi yang membuatkan Lisa lebih suka "menyendiri".
Al-kisahnya, Abg Zul dah komfem ngan Imam Hafiz. Namun atas sebab2 yang tak dapat dikupas di sini, Imam Hafiz terlupa inform office, waima tak perasan akan tarikh yang dicanang-canang Abg Zul clash dengan ceramah. Terima kasih kepada pihak Masjid At-Taqwa kerana memberi contact penting untuk sesi Tahlil yang akan datang, InsyaAllah.

Syukur Alhamdulillah we managed to find another location (IOU Kak Tie!). InsyaAllah majlis tahlil akan diteruskan di Masjid Al-Ghufran, Taman Tun Dr Ismail, pada waktu yang sama, Khamis 24/08/2006 selepas solat Maghrib berjemaah. Semoga majlis ini akan berjalan lancar dan dipenuhi keberkatan... InsyaAllah.
Hadith Riwayat Muttafaq Alaih:
"Tidak ada seorang Muslim pun yang ditimpa gangguan seperti ditusuk oleh duri atau yang lebih berat daripadanya, melainkan dengan ujian itu dihapuskan oleh Allah SWT perbuatan buruknya serta digugurkan dosa-dosanya sebagaimana pohon kayu yang menggugurkan daun-daunnya."

No comments:

Post a Comment

MAN... gets and forgets...
ALLAH... gives and forgives...